Targi Jako Dobra Droga Do Nawiazywania Kontaktow
Nie istnieje chyba branża, której planów na pierwsze dwa kwartały 2020 roku nie pokrzyżowałby w jakimś stopniu koronawirus. Niepokój dał się odczuć nawet w tych sektorach rynku, gdzie można było spodziewać się ożywienia (np. wśród producentów sprzętu medycznego). Dlaczego? Nawet najbardziej pożądany produkt wymaga obecnie proaktywnego marketingu, a pomimo rozwoju technologii wciąż trudno wyobrazić sobie efektywną sprzedaż bez uczestnictwa w targach branżowych. Organizację tego typu imprez uniemożliwiła chwilowo pandemia. Jakiego rozwoju sytuacji możemy się spodziewać?
Twarzą w twarz o interesach
Przyjrzyjmy się pokrótce historii wystaw i konferencji handlowych. Co właściwie decyduje o ich popularności?
Początki
Historycy wywodzą pochodzenie targów od średniowiecznych jarmarków wędrownych. Wtedy to za sprawą podróżujących kupców miał narodzić się zwyczaj bezpośredniego zachwalania towarów przed liczną publicznością. Oprócz kupna i sprzedaży dóbr, dbano o oprawę artystyczną, a także rozkwitały też wszelkie usługi.
Rozkwit
Formę bardziej zbliżoną do współczesnej przybrały targi w dobie Rewolucji Przemysłowej. Stały się wówczas okazją do spotkań elit i awansowały do roli wielkich wydarzeń kulturalnych. Jedną z najbardziej spektakularnych pamiątek tamtych czasów jest Wieża Eiffla, wzniesiona jako symbol Wielkiej Wystawy Światowej, która odbyła się w Paryżu w 1889 roku.
Współczesność
Pod koniec dwudziestego stulecia dały się zauważyć trzy tendencje:
- zwrot w stronę Azji; .
- coraz wyraźniejszy podział na imprezy skierowane do klientów indywidualnych i te, gdzie stawia się na wymianę produktów, wiedzy oraz umiejętności pomiędzy wytwórcami,
- postępująca specjalizacja branżowa. Nieważne, jak bardzo niszowa gałąź biznesu Cię interesuje – zapewne gdzieś już odbyły się związane z nią targi.
Magia spotkania
Zwykle więcej na temat produktu możemy dowiedzieć się wertując katalogi online, mimo to bezpośrednie prezentacje nadal cieszą się ogromnym powodzeniem jako skuteczne narzędzie promocji. Uwielbiamy gromadzić się, zwłaszcza gdy jednoczą nas wspólne zainteresowania. Nie ma znaczenia, czy pretekstem do wejścia w relacje jest handel, czy cokolwiek innego. Pragniemy poznawać ludzi, których łączy z nami wspólna pasja. Kontakt osobisty sprawia, że chętniej im ufamy, również w sprawach produktu, który mają nam do zaoferowania.
Hazard w czasach zarazy
Branża gier hazardowych nie jest wyjątkiem – również i w niej ekspozycje i targi zapewniają ruch w interesie. Dowiedz się więcej o branży hazardowej na PolskieKasyno.com. Trzeba przyznać, że szczęście jej sprzyja; tuż przed zamknięciem granic zdążyły się odbyć targi International Casinos Exhibition, w których wzięło udział blisko 35000 osób. Kolejne ważne pokazy odbędą się (w formie wirtualnej) już w czerwcu, a na jesieni planowane są następne. Targi branżowe są doskonałą okazją do nawiązania nowych biznesowych kontaktów, a tego nie jest w stanie nic zastąpić.
Nazwa wydarzenia |
Planowana data |
Miejsce |
Forma |
CasinoBeats Malta |
30 czerwca – 2 lipca |
Valletta, Malta |
cyfrowa |
SPiCE India |
26-28 sierpnia |
Goa,Indie |
IRL |
Entertainment Arena Expo |
7 – 9 września |
Bukareszt, Rumunia |
IRL |
CEEGC |
28 września |
Budapeszt, Węgry |
IRL |
Enada Primavera Expo |
30 września – 2 października |
Rimini, Włochy |
IRL |
G2E Asia |
1 – 3 grudnia |
Makao, Chiny |
IRL |